Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2016 08:01 - Ignorantia legis neminem excusat
Автор: golovech Категория: Политика   
Прочетен: 1044 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image

           На официалния интернет сайт на Община Ловеч на 01.06.2016 г. е публикувана новината: „Не се прие искането за отмяна на обществената поръчка за детската храна. На извънредно заседание на Общински съвет –Ловеч, днес, 01.06.2016 г., не се прие предложението за отмяна на обявената обществена поръчка "Приготвяне и доставка на храна в готов вид за деца от 0 до 3 години и от 3 до 7 години, посещаващи детските заведения на територията на община Ловеч". Това стана след почти тричасово обсъждане и следното гласуване: „За“ – 10 гласа, „Против“ – 12 гласа и „Въздържал се“ – 6 гласа.….Още по време на дебатите стана ясно от изказване на общинския съветник Кирил Гумнеров („Възраждане“), че Общинският съвет няма законово право да отменя обществената поръчката, тъй като това е само в правомощията на кмета на Общината и администрацията…“

           Ти да видиш: Общинският съвет нямал законово право да отменя обществената поръчката, тъй като това е само в правомощията на кмета на Общината и видите ли на - администрацията!??

            Да, ама Не!

        Проекта на общинския бюджет се разработва от кмета на общината, който съгласно чл. 84, ал.1, т.5 от Закона за публичните финанси (ЗПФ) включва прогноза за очаквания размер на нови задължения за разходи и за поемане на ангажименти за разходи. Така разработения проект на бюджет от кмета на общината се приема с решение на Общинския съвет, с което съгласно чл. 94, ал.3, т.2 от ЗПФ се одобрява и максималния размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през годината, като наличните към края на годината поети ангажименти за разходи не могат да надвишават 30 на сто от средногодишния размер на отчетените разходи за последните четири години, което ограничение не се прилага за ангажименти за разходи, финансирани за сметка на помощи и дарения.

       Съгласно разпоредбата на чл. 128 от ЗПФ не се допуска извършването на разходи, натрупването на нови задължения за разходи и/или поемането на ангажименти за разходи, както и започването на програми или проекти, които не са предвидени в годишния бюджет на общината. По силата на § 2 от ЗПФ неизпълнението на този закон е нарушение на бюджетната дисциплина.

       "Поети ангажименти за разходи" съгласно § 1, т.27 от ДР на ЗПФ са клаузи на договори и разпоредби на нормативни и административни актове, които обвързват бюджетните организации с бъдещи плащания за разходи и/или нови задължения за разходи с определима стойност, с изключение на: разходите за персонал, пенсии, лихви по дълга (включително по гарантирания от държавата и общините дълг), както и разходите за данъци и други публични държавни и общински вземания.

         Съгласно чл. 44, ал.1 ЗМСМА някои от правомощията на кмета на общината са да ръководи цялата изпълнителна дейност на общината (т.1) и организира изпълнението на общинския бюджет (т.5). Съгласно чл. 139, ал.2, от Конституцията на Република България, в своята дейност кметът се ръководи от закона, актовете на общинския съвет и решенията на населението.

     Несъмнено, а видно и от съдържанието на обществена поръчка № 00169-2016-0008 „Обособена позиция I - ”Приготвяне и доставяне на храна в готов вид за деца от 0 до 3 години и от 3 до 7 години, посещаващи детските заведения на територията на Община Ловеч“ – прогнозната стойност е 474 600,00 (Четиристотин седемдесет и четири хиляди, и шестстотин) лева без ДДС. Безспорно поетият ангажимент в размер на 474 600,00 лева не е бил предвиден в годишния бюджет на Община Ловеч за 2017 г. С решението за обявяване на обществената поръчка кмета на община Ловеч  е нарушил чл. 128 от ЗПФ.

           За действия на кмета на общината по изпълнение на бюджета по чл. 44, ал.1, т.5 (организира изпълнението на общинския бюджет) от ЗМСМА Общински съвет Ловеч има законово право да извърши съответния контрол съобразно правомощията си по чл. 45 от ЗМСМА.

            От всичко казано до тук можем да направим заключението, че за нарушения на кмета при изпълнение на общинския бюджет Общински съвет Ловеч има законовото право на основание чл. 21 ал.2 от ЗМСМА във връзка с чл. 45 от ЗМСМА и чл.128 от Закона за публичните финанси да отмени поети ангажименти за разходи за бюджет 2017 г. по обществена поръчка № 00169-2016-0008.

         Незнанието на фактите би могло да е оправдание, но не и незнанието на законите. Ignorantia legis neminem excusat  -  непознаването на закона не извинява никого и най-малко общинските съветници, когато обсъждат и решават обществено значими въпроси. 

 



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: golovech
Категория: Политика
Прочетен: 352162
Постинги: 162
Коментари: 73
Гласове: 65
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930